Po uvedení skladu hotových výrobků do provozu investuje společnost Eko-Okna do nových logistických a dopravních řešení.
Kromě výroby oken je samozřejmě velmi silnou oblastí společnosti Eko-Okna logistika a doprava. Výrobce nevyužívá řešení nabízená spedičními společnostmi, a navíc se v tomto ohledu neustále vyvíjí.
Před necelým rokem uvedla společnost Eko-Okna do provozu sklad hotových výrobků, který je logistickým centrem celé společnosti. Zde se přepravují všechny hotové výrobky a následně se kompletují podle objednávek. V souvislosti s rozvojem vývozu do USA byl sklad upraven také pro nakládku kontejnerů.
Sklad výrazně zlepšil nakládací práce. Dalším logistickým zlepšením mají být vozy se systémem BDF. Do vozového parku společnosti Eko-Okien, který již čítá 350 nákladních vozidel, přibyly první vozy. Vozidla se systémem výměnných nástaveb umožňují nakládání bez přítomnosti automobilu a řidiče.
– Kontejnery se přepravují na speciální plošině pomocí traktoru do nakládacích zón skladu, kde se nakládají. Po naložení jsou převezeny zpět na parkoviště, kde stojí na podpěrách. V den odjezdu řidič přistaví kontejner a připojí ho k podvozku. To nám umožňuje ušetřit místo ve skladu a zlepšuje vnitřní průchodnost společnosti, protože vozy nemusí znovu vjíždět do skladu hotových výrobků a neblokují vnitřní provoz – vysvětluje Dawid Wyrtki z oddělení dopravy společnosti Eko-Okna.
Vozy s karoserií BDF byly stejně jako zbytek vozového parku upraveny pro přepravu vysokozdvižného vozíku. Společnost Eko-Okna je proslulá tím, že si na cesty vždy bere vysokozdvižný vozík, aby mohla zakázku nejen doručit, ale také vyložit u svých zákazníků.
– V současné době naše BDF běží do Francie a Německa. Již nyní však pracujeme na jejich využití i na jiných trasách – dodává Dawid Wyrtki.
Jak jsme se dozvěděli, společnost Eko-Okna plánuje nákup dalších vozidel tohoto typu. Ještě letos se vozový park společnosti rozšíří o 4 vozy tohoto typu. Příští rok se k nim přidají další.